Kampagnegrafik fra "Kend dit affald"

Offentliggjort 26-08-2015
Kommunikation

Kredsløb, figurer og banner fra kampagnen til brug i borgerkommunikation.

Illustration: Kend dit affald

Miljøstyrelsen gennemførte i 2014 kampagnen "Kend dit affald" for at motivere borgerne til at sortere deres affald og til at bruge de forskellige affaldsordninger, som kommunerne stiller til rådighed. Kampagnen er tilrettelagt på en måde, så budskaberne er relevante for alle borgere, uanset hvilken affaldsløsning de har.

Kampagnen formidler dels viden om fordelene ved at tænke genanvendelse ind i hverdagsforbruget, dels et budskab om at affald ikke er én ting, men mange forskellige værdifulde materialer. Dette budskab kommunikeres via "skraldefigurer", som ønsker forskelsbehandling.

Materialerne fra kampagnen kan frit anvendes i kommunernes borgerkommunikation.

Eksempel på plakat

Eksempel på plakat fra kampagnen Kend dit affald 

 

Eksempel på webbanner

Eksempel på webbanner for kampagnen Kend dit affald